نیشابورک

  • ۶۶۰


 دخترک گندم گون، بی طاقت :(مادر خسته شدم )

پسرک جوان دوان دوان با فریاد :(سواران ، سواران باز گشتند.)

لحظاتی دیگر ...

صدای سم اسبها

گرد و خاک بپا شده کم کم فرو مینشست که سوار راه پیما با صدای رسائی گفت :(( بر محمد و آل او صلوات .))

هنگامه رد شدن از دروازه شهر، همگی خواندند  : بر محمد و آل او صلوات ...

 

 

 

استادم از استادش شنیده، او نیز از استادش، او نیز از استادش ،نهایتا سینه به سینه به من رسیده، اکنون برای شما میگویم :

 

در آن دوران که جاده ها ناهموار بود، که سفرها طولانی، که دلها گرم تر ...

هنگام حرکت کاروانها، چند اسب سوار، پیشاپیش کاروانها می رفتند تا خبر آورند. گاهی از آبادی ها،گاهی هم از راهزن ها.

هنگام دادن خبر رسیدن به دروازه های شهر نیشابورک آوای دعوت به درود برمحمد (ص) با دف و دهل به هم می آمیخته .

بشنویم این گوشه از ردیف موسیقی ایرانی را،در دستگاه ماهور، که با گذر از میان کاروانهای بسیار به ما رسیده .

(بر محمد و آل او صلوات )،بر جمله ی اول گوشه منطبق است .

پی نوشت : برای ضبط این گوشه حتی از دیوارم صدا در اومد !

  • امیررضا خانلاری (وکیل الشعرا)

    سلام و عرض ادب رامشگر دادگر عزیز :)

    با روایت شما به گذشته در لحظه سفر کردم و خودم را پشت برج و بارو های نیشابور یافتم :))

    موسیقی هم بر حلاوت این سفر خیالی افزود چرا که حس کردم نوازندگان در کنار دروازه شهر می نوازند کودکان مشغول بازی هستند و عده ای با ذکر صلوات با آوای موسیقی همراهی می کنند 

    فیلم راه آبی ابریشم را دیده اید ؟ یک چنین صحنه ای در خاطرم در این فیلم هست و کمک کرد با روایت شما ارتباط بیشتری بگیرم 

    موفق باشید و سلامت 

    پاسخ:

    درود وکیل الشعرا جان :)

    پس شما هم اسب خود را زین کردید !

    به چه شباهت جالبی اشاره کردید :)

    سبز باشید

  • سلام 

    اولش خیلی خوب فضاسازی کردید من هم با ماشین زمان به نیشابور قدیم رفتم 

    خودتان این قطعه موسیقی را زدید؟ 

    چقدر خوب بود 

    البته من در زمینه موسیقی حرف برای گفتن ندارم اما به نظرم زیبا بود 

    پاسخ:

    درود فریاد عزیز

    موسیقی به قلب راه داره، خوشحالم لذت بردید .

    بله در کنجی با موبایلی ضیط کردیم تا به گوش دوستان برسه :)

  • سلام 

    عالیییییی :)))))))))))))))))))

     

    پاسخ:
    درود
    سپاس فراوان :)
  • سایت موسیقی ما سایتی برای اهالی فرهنگ و هنر و اخبار موسیقی 

     

  • بسیار عالی

    پاسخ:
    سپاس فراوان 
  • چه روح نواز بود...

    چشامو بستم با صدای موسیقی تو باغ ملی و امین اسلامی نیشابور قدم زد

    با کاروان مسافر تو حجره های کارونسرای عباسی نشستم و لبریز شدم واقعا!

    خیلی قشنگ

    ممنون ازینهمه حس خوبی ک جا دادید تو این پست🌱

    پاسخ:
    سپاس از شما
    اون دوران بهتر بود ...
    اصلا صفای دیگری داشت ...
    خواهش میکنم دوست شنوا :)

  • بسم الله الرحمن رحیم 

    نظر نخست بنده است تبرک کردم به نام خداوند 

    ایده شما بسیار عالی است 

    قلب تون صاف و زلال و پذیرای حقیقت :)

    انشالله همیشه زندگی زیبا و پر از محبتی داشته باشید در پناه خدا و ائمه اطهار 

    اللهم صلی علی محمد و آل محمد 

    و عجل فرجه صاحب الزمان 

     

    پاسخ:
    درو بی کران بر شما
    سپاسگزارم از دعای زیبا تون
    مانا باشید دوست عزیز
  • اللهم صل على محمد و آل محمد.

  • خیلی جالب بود

    پاسخ:
    سپاسگزارم :)
  • سلام،وبلاگمون آپدیت شد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی