هفتمین چهارلحظه

  • ۲۵۹

درود و مهر بی کران به همه شما دوستان عزیز امیدوارم حال دلتون خوب باشه و آتش عشق چهارشنبه سوری تون گرم و پر نور.

امید دارم خوشی و امید در خونه هاتون رو امشب بزنه و مسیر زندگی تون روشن بشه.

فنجانی قهوه بردارید تا به سبک ترک ها چهار لحظه با هم باشیم و جملات جناب شمس رو در این جشن باستانی کنار هم بخوانیم و از نوای موسیقی لذت ببریم.

قاعده بیست و پنج: فقط در آینده دنبال بهشت و جهنم نگرد. هرگاه بتوانیم یکی را بدون چشم داشت و حساب و کتاب و معامله دوست داشته باشیم، در اصل در بهشتیم. هرگاه با یکی منازعه کنیم و به نفرت و حسد و کین آلوده شویم، با سر به جهنم افتاده ایم.

قاعده بیست و شش: کائنات وجودی واحد است، همه چیز و همه کس با نخی نامرئی به هم بسته اند. مبادا آه کسی را برآوری؛ مبادا دیگری را، بخصوص اگر از تو ضعیف تر باشد، بیازاری. فراموش نکن که اندوه آدمی تنها در آن سوی دنیا ممکن است همه انسانها را اندوهگین کند. و شادمانی یک نفرممکن است همه را شادمان کند.

قاعده بیست و هفت: این دنیا به کوه میماند، هر فریادی که بزنی، پژواک همان را میشنوی. اگر سخنی خیر از دهانت برآید، سخنی خیر پژواک میابد. اگر سخنی شر بر زبان برانی، همان شر به سراغت می آید. پس هر که درباره ات سخنی زشت بر زبان راند، تو چهل شبانه روز درباره آن سخن نیکو بگو. در پایان چهلمین روز میبینی که همه چیز عوض شده. اگر دلت دگرگون شود، دنیا دگرگون میشود.

قاعده بیست و هشت: گذشته مهی است که روی ذهنمان را پوشانده، آینده نیز پس پرده خیال است. نه آینده مان مشخص است، نه گذشته مان را میتوانیم عوض کنیم. صوفی همیشه حقیقت زمان حال را درمیابد.

نام کتاب: ملت عشق

نویسنده: الیف شافاک

  • امیررضا خانلاری (وکیل الشعرا)

    سلام و درود

    چهارشنبه سوری مبارک :)

    جدای از قاعده های شمس چه آهنگ دلنشینی داشت این پست

    پاسخ:
    درود بر شما دوست پرمهر
    چهارشنبه سوری شمام مبارک 
    سپاس از حسن توجه تون :)
  • سلام چهارشنبه سوری بر شما هم مبارک باشه 

    بسیار زیبا و مفید بود 

    پاسخ:
    درود و عرض ادب جناب فریاد
    سپاسگزارم :) همچنین
    تشکر از همراهی و توجه تون 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی