دومین چهار لحظه

  • ۶۹۷

نام کتاب : ملت عشق (چهل قانون عشق )

نویسنده : الیف شافاک

مترجم : ارسلان فصیحی

ناشر : نشر روزگار

سلام به روی ماهتون دوستای خوش ذوقم، امیدوارم فنجوناتون پر باشه از نوشیدنیه دلخواه و خوش طعمتون که آوردم براتون یه کیک چهار مغز دیگه از دوست معروفمون !

احساس کردم مجری برنامه کودکم :|

البته که دوستای من کودک درونشون هنوزم رو چمن و شن با ذوق راه میره :)

آماده باشید که کیکمون داره از فر درمیاد

به به چه بویی ! بعله که تعریف میکنم چون من عاشق شیرینی ام !

 

قواعد چهل گانه صوفی مسلکان :

 

قاعده پنجم : کیمیای عقل با کیمیای عشق فرق دارد. عقل محتاط است. ترسان و لرزان گام برمیدارد. با خودش میگوید:((مراقب باش آسیبی نبینی .)) اما مگر عشق اینطور است؟ تنها چیزی که عشق میگوید این است :((خودت را رها کن، بگذار برود!))

عقل به آسانی خراب نمیشود. عشق اما خودش را ویران میکند. گنج ها و خزانه ها هم درمیان ویرانه ها یافت میشود، پس هر چه هست در دل خراب است!

 

قاعده ششم : اکثر درگیری ها، و دشمنی های این دنیا از زبان منشاء میگیرد. تو خودت باش و به کلمه ها زیاد بها نده.

 راستش، در دیار عشق زبان حکم نمی راند. عاشق بی زبان است.

 

قاعده هفتم : در این زندگانی اگر تک و تنها در گوشه انزوا بمانی و فقط پژواک صدای خود را بشنوی، نمیتوانی حقیقت را کشف کنی. فقط در آیینه انسانی دیگر است که میتوانی خودت راکاملا ببینی .

 

قاعده هشتم : هیچ گاه نومید مشو. اگر همه درهاهم به رویت بسته شوند، سرانجام او کوره راهی مخفی را که از چشم همه پنهان مانده، به رویت باز میکند. حتی اگر هم اکنون قادر به دیدنش نباشی، بدان که در پس گذرگاه های دشوار باغ های بهشتی قرار دارد. شکر کن! پس از رسیدن به خواسته ات شکر کردن آسان است. صوفی آن است که حتی وقتی خواسته اش محقق نشده، شکر گوید .

 

  • امیررضا خانلاری (وکیل الشعرا)

    دو یار زیرک و از باده کهن دو منی 

    فراغتی و کتابی و گوشه چمنی 

    به گمانم حضرت حافظ هم کودک درونش فعال بوده :)

    چمن و کتاب و البته باده /:

    کودک  ناقلایی بوده D:

    موفق باشید:)

     

     

    پاسخ:

    بله ناقلاوار P: برامون گنجینه ارزشمندی بجا گذاشتن !

    سبز باشید دوست عزیز :)

  • سلام خسته نباشید خدا قوت 

     

    پاسخ:

    درود

    سپاسگزارم

  • سلام 

     اولش حس کردم خاله شادونه این پست را نوشته :)

    تشکر بابت زحمات شما 

     

     

    پاسخ:

    درود بر فریاد عزیز

    برای من با همراهی چون شما سراسر لذته :)

     

     

  • درود پست ها همه عااااالی گلم

     

    سبزباشی

    پاسخ:
    درودی با مهر عزیز دل
    سپاسگزارم :)
  • عالی بود عزیزم 

    پاسخ:
    سپاس فراوان معصومه عزیز :)
  • درود زیبابینی گلم

     

    سپاااااااس ازحضور سبزت

     

    شاااادباشی وسلامت وخوب

    پاسخ:

    درود بانو

    سپاس از توجه سبز شما

    لبخند مهمان همیشگی لبهاتون باشه

     

  • معلّم‌ گفت‌:

    «ـ تو حرف‌ گوش‌ نمی‌کنی‌!

    هَمه‌ش‌ سرِ جات‌ وول‌ می‌خوری‌ُ با چیزای‌ دورُ وَرِت‌ وَر می‌ری‌!

    برو گوشه‌ی‌ کلاس‌،

    رو به‌ دیوار وایستا وُ تا نگفتم‌ روت‌ُ بَرنگردون‌!»

    این‌جوری‌ شُد که‌ من‌ اومدم‌ این‌جا وایستادم‌ تا شب‌ شُد!

    همه‌ رفتن‌ خونه‌!

    فکر کنم‌ معلّم‌ یادش‌ رفت‌ من‌ اون‌جا وایستادم‌!

    فردا یک‌ْشنبه‌ بودُ مدرسه‌ها بسته‌ بودن‌!

    از دوشنبه‌ تعطیلی‌ِ تابستون‌ شروع‌ می‌شُدُ

    من‌ بازم‌ وایستادم‌!

    تموم‌ِ ماهای‌ گرم‌ِ تابستون‌ُ این‌جا وایستادم‌!

    از بدشانسی‌ زَدُ این‌ مدرسه‌ رُ تعطیل‌ کردن‌!

    تموم‌ِ درُ پنجره‌ها رُ تخته‌ کردن‌ُ

    اسباب‌کشی‌ کردن‌ یه‌ جای‌ دیگه‌ی‌ شهر!

    این‌جوری‌ شُدُ من‌ چهل‌ سال‌ِ تموم‌ِ که‌ تو تاریکی‌ُ بین‌ِ گردُ خاک‌،

    این‌جا وایستادم‌ُ هنوز منتظرم‌ معلّم‌ بگه‌:

    «ـ روت‌ُ برگردون‌!»

    شاید معلّم‌ منظوری‌ نداشته‌،

    ولی‌ من‌ آدم‌ِ حرف‌ گوش‌کنی‌اَم‌!

     

    #شل سیلور استاین

    ترجمه :یغما گلرویی

    پاسخ:

    شاید ...

    شاید هم باید باید از فردا کمی پرسشگر تر، کمی هم، فقط کمی بی پروا تر باشیم .

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی